2020. október 5., hétfő

Maskné - 2020 vadiúj bőrbetegsége. Jobb, ha megismered, hogy kezelhesd!

 

2020 egy különleges év, sok újdonságot hozott az életünkbe, és ezek többsége inkább negatív dolog, mint amiről ez a poszt is szólni fog. Maskné. A maszk által okozott akné, mára egy igen elterjedt bőrbetegség lett, amit ahogy a neve is mutat, a maszk viselésének köszönhetünk.



Vannak akik többet, vannak akik kevesebbet kénytelenek maszkot hordani, de mindannyian találkozunk vele a mindennapjaink során. A bőrünk sem egyforma, van akinek eléggé intenzíven reagál már egy pár órányi maszk viselésre is, van akinek egy munkanapnyi maszkolást is viszonylag jól tolerál. Én szerencsés helyzetben vagyok a home office miatt, mert tényleg minimálisra tudtam így csökkenteni a maszk viselés időtartamát, tényleg csak a legszükségesebb időkben veszem fel, viszont így is észrevettem az arcbőrömön furcsa dolgokat, amiket elsőre nem tudtam mire vélni. 

Mi az a maskne?

 

"A maskne a szájat és orrot védő eszközök, vagyis a szájmaszkok és légzésvédők hosszú ideig történő viselése által kiváltott állapota a bőrnek. Leggyakoribb típusa az ún. acne mechanica, vagyis mechanikus hatások által kiváltott akné.

A mechanikus dörzsölés, meleg, rossz szellőzés, valamint az izzadás, légzés, beszéd okozta nedvesség kombinációja miatt a maszk alatt ideális környezet jön létre a mikroorganizmusok szaporodásához és a pórusok eltömődéséhez. Az arcon a szájmaszk dörzsölődése miatt keletkező apró horzsolások megkönnyítik a szennyeződések és baktériumok bőrbe jutását. A pórusok eltömődnek, így az arcon megjelennek az akné különböző formái, ami akár apró pattanás, mitesszer vagy komoly cisztás akné is." (FORRÁS)


Először csak azt vettem észre, hogy több kis mitesszer van az orromon, majd ezek egyre kezdtek lefelé "terjedni", és már az ajkaim körvonalán is megjelentek. Persze e mellé társult a fokozott zsírosodása is a bőrömnek, egyre többször éreztem ragacsosnak az arcom különböző részeit.  Mert bizony, amikor rajtam van a maszk elég sokszor nyúlok az arcomhoz, pedig ezt pont kerülni kellene. Mert elcsúszik rajtam, mert zavarja a szemüvegem, az bepárásodik, vagy csikiz belőle egy kis szál, satöbbi, satöbbi, mindig van valami amiért piszkálni kell. A mitesszerek után kezdtek megjelenni azok a nagyobb, duzzadt, fájó, bőr alatti pattanások, tudjátok, amik kb soha nem jönnek elő, csak ott vannak és fájnak, és persze alig lehet tőlük megszabadulni.


Elkezdtem hát egyre jobban odafigyelni az arcápolásra, minden reggel és este alaposan megtisztítottam az arcom, sőt, volt hogy nap közben is, főleg akkor ha például boltban vagy valamilyen nyilvános helyen voltam, ahol legalább fél órát kellett hogy viseljem a maszkot. Nekem erre a legjobban egy gyengéd ámde radírozós arctisztító vált be, olyat válasszatok, ami nem szárítja a bőrt, de mégis kíméletesen eltávolítja a felesleges zsírt és egyéb szennyeződéseket a bőrről. Egyéni ízlés kérdése, kinek milyen szemcsenagyság jön be (valaki például egyáltalán nem szereti az ilyen radírozókat) én a finom, apró kis szemcséket szeretem mostanában, mert ezektől érzem igazán tisztának a bőröm. Fontos itt is a kíméletesség persze, és a minél szebb összetevők!



Plusz van még egy dolog amit az arcon való matatás mellőzésén, és a hatékony és rendszeres tisztításon kívül megteszek a maskne elkerülése érdekében. Ez pedig nem más, mint a rendszeres hámlasztás. Szerencsére az időjárás is kedvez ennek, hiszen nyáron nem annyira ajánlott a kémiai hámlasztók használata, viszont mos, hogy itt az ősz, rendszeressé tettem a hámlasztást, és milyen jól tettem! Erre a célra a Revolution Skincare 30% AHA + BHA Peeling Solution intenzív kémiai hámlasztót használom, erről volt is már poszt a blogon. 



Ez egy nagyon hatékony, gyümölcssavat tartalmazó peeling, amit kezdők is nyugodtan kipróbálhatnak. Hetente egyszer bevetem, amikor már érzem hogy valami "készül", kezd növekedni egy (vagy két...) csúnya pattanás, és ettől általában visszavonulót is fújnak. Hetente egyszer elég elővenni, nem is szabad túlzásba esni vele. Érzetre olyan, mintha apró kis csipkelődést éreznék a bőrömön, egyáltalán nem fáj, nem maró érzés, és természetesen nem marad utána semmilyen bőrpír. Kivéve, ha túl sokáig hagyom fent, sajnos velem is előfordult már, erre bizony oda kell figyelni!

Szóval nem kell félni ettől a hámlasztótól, tényleg kíméletes, ha esetleg úgy éreznéd hogy mégis sok a bőrödnek, akkor egyszerűen lemosod. A másik nagy előnye, hogy lehet célzottan is alkalmazni, ha úgy érzed, neked csak az állad a problémás, oda kellene egy kis plusz tisztító erő, akkor vidd fel csak oda! Már pár használat után érezni fogod a javulást, én legalábbis éreztem, nem azt mondom, hogy soha semmi nem jön ki rajtam, hiszen a bőröm reagál a környezetére, de sokkal kevésbé lesz látványos a reakciója, és hamarabb el is múlik a csúnyaság a bőrömről.


A Ti bőrötök hogy viseli a maszkot?

Anett


* a bejegyzésben bemutatott terméket tesztelésre kaptam a Notino-tól




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger