2020. október 19., hétfő

A friss illat a mosásnál, teregetésnél kezdődik! - Tippek és ajánló!

 

Az egyik rossz dolog a hidegebb idő beálltában az az, hogy nem lehet a ruhákat kiteregetni a kertbe. Mert állandóan esik, mert olyan pára van, hogy nem száradnak a ruhák, vagy csak alig. Sajnos nálunk nem igazán van olyan szabadtéri, fedett hely ahová ezek ellenére kitehetném a friss mosást, ezért némi trükkhöz kellett folyamodnom, hogy a friss illat azért megmaradjon!




Így teregess a hosszan tartó frissességért!

Azonnal vedd ki a ruhákat a mosógépből! Ha akár csak fél órát is benne hagyod, már egész más lesz a ruhák illata, de még az állaga, kinézete is, sokkal gyűröttebbnek hatnak. Nem szabad ömlesztve "kirángatni" őket a gépből, ez egyrészt a ruháknak sem tesz jót, mert kinyúlnak, de közben megsérülhet a mosógép gumitömítése is. Szépen, egyesével vedd ki őket és rázogasd is meg párszor azon nyomban. Ezzel sem kell túlzásba esni, mert ez a rázás is kinyújthatja a ruhákat, főleg a kötött anyagúakat. Míg nyáron egyáltalán nem ajánlott a tűző napra teregetni, mert a színes ruhák megfakulhatnak tőle, addig ősszel/télen nyugodtan keresd meg a legnaposabb csücsköt a kertben vagy a teraszon, és oda helyezd a szárítót. Persze ha fix szárítód van, ami egy adott ponton került kialakításra, akkor nincs mese, oda kell teregetni és kész. Bár hozzátenném, egy összecsukható darab nem olyan drága, és bentre is jól jöhet, szóval a hidegebb időben akár azt is kipakolhatod pluszban a kertbe. Minél nagyobb helyet hagyj az egyes ruhák között, hogy átjárhassa őket könnyedén a levegő. Nekem lepke szárítóm van, úgy szoktam ezt rajta kivitelezni, hogy két párhuzamos tartóra teszem a ruhákat, így közé is be tud menni a levegő és sokkal könnyebben szárad is így.



Hogyan lesz tartós a friss illat?

Egyrészt már attól is, hogy a hideg ellenére kint száradnak a ruhák, még ha nem is 100%-osan! Teljesen más lesz az illatuk a friss levegőtől, mintha csak és kizárólag a radiátorra dobálva száradnának. Én mindig korán reggel indítom el a mosógépet, így a két órás program is még bőven délelőtt végez, mehetnek is ki a ruhák száradni. Délután viszont legkésőbb 4-5 óra körül behozom őket, mert ahogy megy le a nap, úgy kezd egyre párásabb lenni a levegő, ilyenkor mehetnek is a radiátor közelébe, bekapcsolom a fűtést, és mire az esti rutinhoz érünk a gyerekekkel, már pakolhatom is el a frissen száradt ruhákat. 



Öblítőből ilyenkor azt az illatot választom, ami leginkább hasonlít a tavaszi szellő illatára, és leginkább hozza azt az igazán friss, frissen mosott ruha érzését. Most legutóbb a Silan Fresh Sky illatát próbáltam ki, mert bekerültem egy Trnd projektbe, és tesztelésre érkezett hozzám egy flakonnal. Elsőre kicsit fura volt beleszagolni, olyan töménynek és valahogy savanykásnak éreztem. Elolvastam az adagolási útmutatót - és bár soknak találtam azt a mennyiséget, mert hozzá vagyok szokva a mosóparfümhöz, amiből 2-3 csepp is elég nekem - beleöntöttem a gépben és már indult is a mosás. Sok lett ez nekem így, mikor kivettem a ruhákat annyira erős, parfümös érzésem volt tőlük, nem igazán szeretem ha egy öblítőnek ilyen erős, tolakodó illata van. Másodjára okosabb voltam, és csak fele mennyiséget tettem belőle a mosáshoz, és hát így tökéletes lett. Pont az az alig érezhető, kellemes kis tavasz illat lett belőle, amit én szeretek. Őszintén szólva a tartósságát korlátozottan tudom tesztelni, mert nincs nagy ruhatárunk, így amit például hétfőn délelőtt kimosok, az nagy eséllyel következő hétfőn is már a mosásra vár. Ezt az egy hetet pedig tökéletes frissességben töltik a ruhák a szekrényben!


Ti hogyan szoktatok mosni/teregetni?

Anett


* a bejegyzésben bemutatott Silan terméket Trnd projekt keretében kaptam!

#trndprojekt #silanhu #frissessegemtitka

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger