2018. szeptember 20., csütörtök

A tegnapi ebéd újjászületése - Olaszos tepsis csirkecomb


Na, nem arra kell gondolni, hogy kint hagytam a napon és "újraéledt" hanem hogy kicsit többet készitettem belőle mint amennyi elfogyna, igy újragondoltam a felhasználását. Nem szeretek ételt kidobni, még ha rosszul is sikerült, inkább megpróbálom menteni a menthetőt. Jöjjön most egy ilyen tipp, már az alap főétel is nálunk nagy kedvenc, de az újjászületett se lett rosszabb!


Ott kezdődik a történet hogy nálunk minden jöhet ami olaszos, azaz paradicsomos. A gyerekek is imádják, mi is imádjuk, mondjuk a magyaros ételekben is jöhetnek a paradicsomos dolgok! Ha az olasz konyhára gondolunk egyből a tészta ugrik be a paradicsomos cucc mellé, ami hát nem épp alakbarát, de ha teljes kiőrlésű lisztből készült tésztát választunk, ez is beleférhet olykor. Nem tagadom, elég gyakran van nálunk bolognai spagetti, milánói is előfordul, de a gombát a gyerekek miatt még hanyagolom kicsit. Szóval maradjunk a jól bevált és mindenki számára fogyasztható bolognai spagettinél, ami ugye hagyományosan valamilyen darált hús hozzáadásával készül. De mit tegyen az ember, ha már unja az egészet? Mert erre is rá lehet unni, kénytelen ilyenkor valami más, hasonló alternatíva után nézni. Így találtam rá az olaszos tepsis csirkecombokra. Ennek is van számtalan variációja, az elkészítés módja csak rajtunk múlik meg a fantáziánkon. Mivel nekem kb semmi nem volt itthon a csirkecombon és a natúr sűrített paradicsomon kívül igy én nem bonyolítottam túl a dolgot.



Amit minden recept javasolt az a húsok elősütése, így ezt én sem spóroltam le. Már csak azért sem, mert arra gondoltam hogy igy sokkal kevesebb ideig kell majd a sütőben lenniük és igy a paradicsomból is sokkal több megmarad, hisz kevesebb párolog el (vagy valami ilyesmi...). A combokat teljes kiőrlésű lisztbe forgattam - előtte sóztam - és egy kis olajon elősütöttem minden oldalát. Védőfelszerelés kötelező! #utálokolajbansütni

Ez után előkészítettem a paradicsomszószt. Mint fentebb írtam én natúr sűrített paradicsomot használok, igy rám marad a fűszerezése. A serpenyőben amiben a hús sült - öntsd le a felesleges olajat - elkezdtem melegíteni a paradicsomsűrítményt. Belereszeltem 3-4 gerezd fokhagymát, bazsalikommal és oregánóval fűszereztem. De ha csak majoránna van itthon azzal is finom! Egy kis sót is igényelt, de ezzel vigyázzatok, mert a húst is megsóztuk...Csak egyet kell rajta forralni és kész is. Aki szeretné, vagy van otthon neki extra hozzávalója az olívabogyóval és koktélparadicsom darabokkal is feldobhatja.

Beleöntjük a szószt egy tepsibe és belerakjuk a húsokat szép sorba. Azt olvastam hogy félidőben forgatni kell őket, de én szeretem ha a teteje ropogós, így nem forgattam meg és adtam neki a légkeveréssel 200 fokon kb fél órát és tökéletes lett. Első nap tk spagettivel ettük, második nap pedig bulgurral.



Kicsit túllőttem a mennyiséget és maradt belőle még harmadnapra is, ami azért már nekem is túl sok a jóból. Mindig két napra főzök, ezzel nincs bajom, meg a család többi tagjának sem, de azért három napig én sem szívesen eszem ugyanazt, így valamit kezdeni kellett a megmaradt 4db csirkecombbal. Ekkor jött az ötlet, hogy "ledarálom" és lesz belőle házi melegszendvicskrém.! A botmixer nem nagyon bírta a nagyobb darabokat, így legközelebb kisebbre vágom a húst, ugyanis annyi volt hogy leszedtem a csontról mindent, bőrt is, és beletettem egy edénybe a megmaradt paradicsomszósszal együtt. Egy pici vizet adtam hozzá, de nem turmixoltam teljesen krémesre, maradtak benne nagyobb darabok is. Mikor elkészültem a krémmel beletettem egy zárható dobozba és lefagyasztottam. Majd pár hét múlva eszembe jutott hogy na akkor hétvégén reggelizzünk a teraszon, és ehhez pont jól passzolna a házi melegszendvicskrém! A gyerekek is imádták, csak egy kis sajt kell hozzá pluszban, amúgy van benne minden ami egy jó napindítónak kell!



Hangulatos kis kora őszi reggeli kerekedett így a kis teraszunkon, főztünk egy finom illatos gyümölcsteát is hozzá, jó melegen felöltöztettük a gyerekeket és élveztük a friss reggeli levegőt. Volt itthon teljes kiőrlésű kenyér, arra került a krémből bőven, ezen felül sajtot tettünk csak, illetve a végén aki akart kaphatott rá egy kis ketchupot (ha nem lenne elég a paradicsomból). Így összességében egy egészséges reggeli kerekedett nálunk a hétvégére. Ez ám a slowlife!

Ti szoktatok a teraszon reggelizni?
Anett

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger