2023. március 29., szerda

Itt a tavaszi nagytakarítás ideje! - Tippek és VIDEÓ!

 

Sziasztok! Az elmúlt hetekben kaptunk egy kis ízelítőt a tavaszból, így én is kedvet kaptam a tavaszi nagytakarításhoz! Na jó, talán ez így ilyen formában nem teljesen igaz, inkább úgy mondanám, hogy elkezdtem rendbekapni a házat, hiszen kell a tavaszi megújulás, megtisztulás. Ebben a bejegyzésben erről mesélek kicsit, hogy én hogyan szoktam ennek nekiállni.



Nemrégiben érkezett hozzám egy "tisztasági csomag" a Shoperia online drogériától, ami egy nemrégiben indult webáruház, ahol minden kapható, ami a háztartásban szükséges lehet, mindez jó árakon, akciókkal megfűszerezve, úgyhogy érdemes náluk időről-időre szétnézni. A kínálatuk nagy széles, minden ismertebb márka megtalálható a webshopban, és nem csak a takarításhoz szükséges eszközöket találod meg ott, de szépségápolási termékek között is tudsz válogatni.



Voltak a csomagban régi kedvencek és olyan termékek is, melyeket még nem próbáltam, így ez is adott egy kis lendületet ahhoz, hogy a tavaszi nagytakarításba mielőtt belekezdjek. Én az a típus vagyok, aki nem szeret takarítani (bevallom... de úgy gondolom vagyunk még így páran ezzel) és azt sem szeretem, ha napokig csak a takarításról szól minden. Ezért fel szoktam osztani az egyes munkafolyamatokat, és éppen mihez van kedvem, azt végzem el. Hogy néz ki ez a gyakrolatban? Ahogy a videóban is láthatjáok, először felavattam a kapott Swiffer portörlő kis eszközt, amit nem ismertem még, sosem használtam, viszont a portörlés az egyik legutálatosabb házimunka számomra. Így pont jól jött egy kis újdonság, ami megkönnyítette a munkámat. És ha már nekiálltam, összekötöttem a kellemest a hasznossal, és lecseréltem a téli dekorációt a tavaszira. Amúgy azt vettem észre, hogy a takarításra halmozottan igaz az az állítás, hogy csak nekiállni nehéz, ha már csinálja az ember, akkor megy mint a karikacsapás. Ezért van az, hogy sokszor nekiállok egy kisebb feladatnak, aztán érzek még magamban erőt és lendületet ahhoz, hogy tovább folytassam. Mint jelen esetben a portörlésnél, ha már végeztem a kis szekrénnyel, akkor jöhet a TV, és a lámpák is!



Ezen kívül mindig igyekszem a részfolyamatokba belevinni egy kis extrát. Ilyen például a szekrény tetejének portalanítása, a cipősszekrény kitakarítása, vagy éppen a szőnyeg alatti felmosás. Ha mindig csak egy-egy ilyen plusz feladattal kiegészíted a takarítási folyamatot, akkor máris közelebb kerülsz a nagytakarítás fogalmához, még úgy is, hogy nem végzel az egész házzal egy (vagy akár két) nap alatt.  Én is most így tettem és elsőként a nappali felmosásával egészítettem ki a napi rutint, mert porszívózni gyakran szoktunk ugyan, de a parkettát felmosni már ritkábban, ezért gyorsan feltekertem a szőnyeget és bulizás helyett elővettem az illatos Ajax felülettisztítót, és gyorsan felmostam vele.



Van még néhány olyan részfolyamat, amit nagyon utálok a nagytakarításban, ezeket is úgy időzítem, hogy jusson mellé valami kellemesebb elfoglaltság is. Ilyen utálom feladat például a fürdőszobában a teljes fali csempe átmosása, ami elég időigényes is, ráadásul hogy ne legyen foltos a végeredmény, így odafigyelést is igényel. Egy ilyen melós feladat mellé a kellemes társ a fürdőszobaszekrények rendberakása, mert bevallom imádom pakolgatni a kis arckrémeket, különböző szépségápolási termékeket, és ilyenkor legalább átnézem azt is, mi az ami már kifogyott és csak a helyet foglalja. 

És ha még szükségetek lenne egy kis motivációra a kezdéshez, akkor nézzétek meg a videómat, amiben további tippeket is megosztok Veletek a motivált takarítással kapcsolatban:



Te hogyan szoktál nagytakarítani?

Anett


*a bejegyzésben bemutatott termékeket a Shoperia online drogériától kaptam

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger