2021. március 16., kedd

Hajápolási kisokos(om)

 

Sziasztok! A mai bejegyzésben ismét a hajápolásról lesz szó, talán a tavasz miatt most fokozottan foglalkoztat engem is a téma. Lekerül a sapka, eltűnik a kapucni, ami olykor jótékonyan takarta a mindenféle hajproblémáimat, legyen az lenövés vagy éppen a gyorsan zsírosodó hajtövek. Ahány haj, annyi féle ápolást kíván, hiszen nem vagyunk egyformák, a hajunk sem az és a preferenciáink sem azok, így azért kell némi kísérletezgetés ahhoz, hogy megtaláljuk a számunkra megfelelő termékeket és hajápolási rutint. Most azokat osztom meg Veletek, amik nálam beváltak.





A hajápolás ma már legalább olyan szerteágazó és változatos felhozatalú, mint az arcápolás, míg régen volt néhány fajta sampon és balzsam, ma már számos, külön egy-egy hajproblémára fókuszáló termék is van a piacon. Itt is fontos elsőként azt felmérni, milyen a hajtípusunk és milyet szeretnénk elérni. Van aki "beéri kevesebbel" és például csak a korpától szeretne megszabadulni, de van aki rögtön a tökéletesre vágyik, ami nem lehetetlen, de véleményem szerint több befektetett energiát, odafigyelést és kitartást igényel, így én a részeredményekre koncentrálok. Tudom, mindent lehetne jobban, szebben, máshogy csinálni, mint ahogy én teszem, ahogy az elején is írtam, mindenkinek a saját útját kell bejárni, a saját preferenciái alapján, én itt és most, a sajátomról mesélek.


Az én hajtípusom

Rám sajnos a zsíros haj jellemző, vagyis a hajtöveim viszonylag hamar elkezdenek kifényesedni, elnehezülni, és lelapulni, megjelenik az a tipikus zsíros érzet rajtuk. Emellé korpásodás is társul, amire bizonyos tényezők még pluszban rossz hatással is vannak. Sok tippet, trükköt olvastam már én is, hogyan lehet ezt a két dolgot megszüntetni, visszaszorítani, de különböző okok miatt nekem eddig egyik sem vált be. Használjak természetes hajápolókat, illatmenteseket, kéthetente mossak hajat, stb., igen és is ismerem ezeket, próbálkoztam is velük, de nem váltak be. Sajnos néhány hónap alatt sem éreztem a változást, hiába a sok próbálkozás, és feladtam. Ez nem az én utam volt, ezért kerestem másikat. Nem tudom hetekig zsíros hajjal közlekedni, kellett valami, egy jobb rutin, ami az elvárt részeredményt legalább meghozza. Ez nálam a heti egy hajmosás lett, és nem túl látványos - fekete felsőben is elviselhető - korpásodás. Van néhány teljesen hétköznapi dolog, amire oda kell figyelni, és tényleg nagyon sokat javít a hajunk ezen állapotain. Lássuk először ezeket!


Apró trükkök

  • ne babráld a hajad! Se a hajvégeket, de főleg ne a hajtöveket. Lehetőleg ne is a hajadnál támaszd a fejed. Ezek mind a zsírosodást serkentő rossz szokások.
  • ne használj "szúrós" sörtéjű hajkefét, sőt, nekem az vált be, hogy csak egy sima, nagy fogú fésűt használok mindig.
  • hajmosáskor hideg vizet használj, ne jég hideget, de legyen kellemesen hűvös.
  • mindenféle forró hajformázót próbálj kerülni, a hajszárítás is közepes fokozaton történjen, és minél kevesebbszer vasald a hajad.
  • hajformázót és egyéb ápoló szereket csak a füledtől lefelé kenj a hajadra, a hajtöveknek és a fejbőrnek semmi szüksége ilyen szerekre, amik aztán napokig ott "pihennek" rajta, meggátolva a fejbőr természetes lélegzését.
  • ne moss minden nap hajat, de lehetőleg kétnaponta se! Tudom, nehéz megállni, és vannak helyzetek amikor "muszáj" de igyekezz a hajmosásokat minél inkább eltolni egymástól.

Kedvenc termékeim


Az odafigyelésen túl van néhány termék, amik nekem beváltak, az első ilyen amit mutatni szeretnék, az az agyagos pakolás, amit a fejbőrbe kell masszírozni finom mozdulatokkal, és valóban segít eltávolítani a felesleges zsírt, és szabályozni a faggyútermelést. Alkalomszerűen használva javítja a haj és fejbőr állapotát, ilyen például a Syoss Detox Treatment hajra és fejbőrre, ami szuperül felfrissíti és megtisztítja a zsíros hajat valamint mérsékli a hajhullást is.


A kedvenc samponom a Head & Shoulders, ez tisztít a legjobban, és hosszú távon biztosítja számomra a zsírmentes (és korpamentes) frizurát. Aki régebb óta követ, annak már ez biztosan nem új infó, mert gyakorlatilag minden elfogyott termékes videóban szerepel belőle, és általában ez a mentolos van itthon, de most kipróbáltam egy új fajtát, a lila színű virág illatút, hát ez sem rossz, olyan fodrászat illata van, és szerencsére pont ugyan olyan hatékony, mint az eredeti, mentolos változat, csak egy kicsit kevésbé "hideg" és frissítő érzetet nyújt. Nekem ezzel a samponnal sikerült elérnem, hogy hetente egyszer elég hajat mosnom, és ez számomra teljesen elfogadható eredmény!


A harmadik kedvencem pedig egy hővédő, amit mindig használok, ha netán egyenesítésre vagy göndörítésre vetemednék néha napján. Fontos volt számomra, hogy hatékony terméket találjak erre a célra, és olyat ami nem nehezíti el a hajam, nem lesz tőle ragacsos és még az illata is kellemes. Nagyon régóta használom a Syoss keratin heat spray-t, amit egyszerű adagolni a fújós kivitelének köszönhetően, és szép fényessé is teszi a hajam.




Nektek milyen kedvenc hajápoló termékeitek vannak?
Anett

*ez a bejegyzés a Notino-val együttműködésben készült

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger