2019. november 6., szerda

TurbóPlusz formában vagyok! - Anyatest projekt beszámoló


Véget ért az Anyatest Projekt 6 hetes Turbó Plusz programja, és örömmel számolhatok be Nektek a végeredménnyel. Ami ugyan nem egy elsöprő győzelem a kilók felett, de mindenképp több pozitívumot is köszönhetek ennek a 6 hétnek, és persze a kitartásomnak. A programról és az indulásomról ITT írtam részletesen egy korábbi bejegyzésemben.



Nagyon motivált voltam az elején, mint amúgy szerintem mindig, és az emberek legtöbbje is, kezdetben 110%-osan belevetettem magam. Nem csak az otthoni mozgásba, hanem a normális táplálkozásba is, ami nem csak azt jelenti hogy nem nassolok, hanem hogy megnézem mikor és mit eszem, odafigyelek a szénhidrátokra és persze megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasztok. Még a kalóriákat is elkezdtem újra vezetni az online elérhető Kalóriabázis-ba, aztán egyszer csak nem működött az a felület, nem töltött be telón.... Aztán jött az első megfázásos betegeskedésünk családilag.... aztán kiderült, hogy a munkába állásom sem lesz olyan zökkenőmentes... Ezek után gondolhatjátok, milyen visszaesés következett a "teljesítményemben". Vagyis annyira nem durva, mert azért nem feküdtem egész nap a kanapén csokit majszolva, de az a kis lazulás pont elég volt ahhoz, hogy a látványos és mérhető eredményektől távolabb kerüljek. Mert miért kezd bele az ember egy ilyen programba? Hát fogyási céllal, meg hogy formálódjon a teste, karcsúbb legyen. 


Pedig az elsődleges célnak annak kellene lenni, hogy beépítsük a rendszeres testmozgást az életünkbe, a mindennapjaink részévé váljon a sport, a mozgás, hogy fejlődjön az erőnlétünk, kitartóbbak és strapabíróbbak legyünk a hétköznapjainkban. És én ezt elértem! Piszok nehéz volt amúgy rendszeresen időt találni az otthoni tornára, nekem sokkal egyszerűbb elmenni itthonról és valahol máshol sportolni, mert ott nem piszkálnak közben a gyerekek, nem látom a sok félbehagyott házimunkát, nem jut eszembe az például, hogy inkább oda kéne menni a gyerekekhez játszani, vagy jó lenne együtt leülni vacsorázni. Ezeken túl kellett lendülnöm, és ehhez kellett ez a pár nehezítő körülmény is a második héten. Kb ekkor jött el az a pillanat is, hogy kíváncsian vártam, milyen lesz a heti videó, milyen gyakorlatok lesznek benne, mennyire fogom bírni és mi lesz a heti "extra feladat". Jó volt tudni, hogy van egy online hely, ahová elmehetek kikapcsolódni alig egy órácskára, és ezt az időt hasznosan tudom tölteni, úgy hogy tényleg kikapcsolódjak és feltöltődjek a ház elhagyása nélkül. Itt jegyezném meg, hogy olvasgatni például egyáltalán nem tudok, ha hallom, hogy mellettem valamelyik szobában a gyerekek épp egymást nyúzzák.


Milyen volt a 6 hetes program?


A hat hét alatt minden hétre kaptunk 3 darab videót, amik nagyon jól átmozgatták az egész testet, de mindig volt bennük 1-2 terület amire fókuszáltak. Ha például a hétfői kondíció javításban a felső test kapott nagyobb hangsúlyt, akkor a szerdai erősítő edzésen inkább a lábak kerültek előtérbe. A péntek mindig a "pihenőnap" volt, na ezek után biztos nem a relaxálás és a nyújtózkodás jut majd eszembe a pilates-ről az is biztos! Természetesen a videókat többször is végig lehet tornázni, vagy épp meg lehet állítani, ha úgy hozza a helyzet, de csak 1 hétig érhetőek el az oldalon, utána jön a következő adag. A "pánik gomb" azonban mindig rejt egyet az előző heti videókból, így ha egy hét teljesen kimaradna, itt lehet egyet pótolni. A tornák egymásra épülnek és fokozatosan nehezednek, szerencsére nem a "végrehajthatatlan" fajtából, így mindenkinek garantált a sikerélmény. Az oktatók végig figyelnek arra, hogy helyesen hajtsuk végre a gyakorlatokat, nem csak mutatják, hanem magyarázzák is egy-egy mozdulat korrekt kivitelezését. Az órák átlagosan 40 percesek, amibe természetesen beletartozik a bemelegítés és a nyújtás is.

Az eredmények


Nincs program eredmények nélkül ugye, bár számomra a legnagyobb eredmény az, hogy 6 héten keresztül otthon is mozogtam kicsit (mellette nem hagytam abba a tekerést sem), ezzel is plusz kalóriákat égettem el, fittebb és energikusabb lettem. Szerencsére a betegséget is hamar leküzdöttem, és azon a héten is sikerült azért mozognom is! Számok tekintetében is lett azért változás, bár a mérleg fél kilóval többet mutat, mint a kezdeti állapotom, de ezen nem lepődök meg. Egyrészt, ahogy fentebb is írtam, volt pár nehezítő körülmény, amik miatt nem tudtam odafigyelni az étkezésemre (igen, stresszevő vagyok...) valamint a súlybeli célom már elértem, mert a gyerekek előtt is 60 kg voltam, ami ugyan nem kevés, de elfogadom, hogy nekem ez a "versenysúlyom", ez alá mennem borzasztó nehéz és sokkal több áldozattal és lemondással jár, mint amit én erre áldozni tudok vagy szeretnék. Szóval 60,5 kg körül vagyok most, és centikben 2 cm ment le a combomról, 1 cm a hasamról és a csípőmről is. Nekem ez is szuper, én ennek is örülök, és ahogy Instagramon is meséltem, minden egyes mínusz kis centiért meg kell küzdenem, de ez egy folyamat, ami nem megy egyik napról a másikra, tudom. Amúgy meg első az egészség, ez lebegjen a szemetek előtt mikor a rendszeres testmozgásra gondoltok! Én már be is fizettem magam a következőre, ami a Hasizom 4 hét alatt nevet kapta. Még mielőtt valaki "rosszra" gondolna, nem kockás hasat várok ettől a programtól, hanem hogy formásodjon, feszesedjen még az a részem kicsit, és jó lenne persze néhány centitől is megszabadulni.


Ti szoktatok otthon tornázni?
Anett


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger