2021. április 30., péntek

A törzsizom erősítés az alap, minden más ezután jöhet!

 

Sziasztok! Ismét megcsináltam egy 7 hetes programot az Anyatest projekt szervezésében, és ismét hasznos tapasztalatokkal lettem gazdagabb, és persze az erőnlétem is jócskán gyarapodott! Ezúttal kicsit másfajta programot választottam, nem is a "hagyományos" formálódási/fogyási céllal kezdtem neki, sokkal fontosabb volt, hogy megszabaduljak a régóta kínzó derék- és hátfájástól, valamint a rossz tartásomtól. Erre nyújtott megoldást a Spine up! Gerinctorna!



Miért a Spine up!?

Régóta motoszkált bennem a gondolat, hogy bár rendszeresen végzek valamilyen sport tevékenységet, legyen az otthoni torna, vagy éppen az infraslimx, esetleg egy jó kis bicajtúra az erdőben gyerekekkel, valami mégis hiányzik. Nehéz volt minden nap 6-8 órát ülni a számítógép előtt, aztán nehéz volt onnan felállni, valahogy mindig olyan "nyegle" volt a tartásom is, mindezekhez pedig társult egy kis derék- és hátfájás is persze. Ekkor jött a Spine up! program, amibe a fentiek miatt vágtam bele, úgy éreztem kell ez az alapozó mozgásforma a törzsizmaimnak, hogy az erősítésükkel tovább növeljem a kondícióm a mindennapi tevékenységeim során is. Hiszen a törzsizmait minden ember használja, kb a nap minden szakában, szükségünk van rá a boltban mászkáláshoz, az asztalnál üléshez, a játszótéren álldogáláshoz, és még folytathatnám a sort, nem beszélve arról, hogy mennyivel magabiztosabbnak látszunk, ha helyes a tartásunk és szépen kihúzzuk magunkat, nem púposítunk. A törzsizomzat, azaz a hát-, a has-, és a mellizmok kiemelten fontos szerepet játszanak a gerincoszlop stabilizálásában, ezért különösen fontos, hogy odafigyeljünk rá, és megfelelő gyakorlatokkal erősítsük.



Személyes tapasztalataim

Az edzésterv nagyon jól volt felépítve, változatos volt, többféle mozgásformát is lehetett gyakorolni vele. Minden héten volt jóga, pilates, ezek nálam mindig is könnyűnek vélt mozgásformák voltak, de be kell látnom, lehet ezt keményen is csinálni. Egy-egy pózt helyesen kitartani nem gyerekjáték, ott aztán tényleg dolgoztak a főbb izomcsoportok. Enikő mobility és kardió óráit is nagyon szerettem, ezek olyan kissé pörgősebb tornák voltak, és jó barátok lettünk a felmosónyéllel is, amit simán lehet használni mobility stick-ként. Mivel minden óra körülbelül 30 perces volt, ezért jól be tudtam illeszteni a legnehezebb napokba is, sőt, különösen jól esett az alapos átmozgatás és nyújtás egy hosszú számítógép előtt töltött nap után. Mivel engem az intenzív mozgás nagyon felpörget - ez amúgy szuper érzés - ezért nem szeretek túl késő este tornázni, mert akkor később tudok csak elaludni, az pedig reggel nehéz ébredést jelent.... De ezeket a kellemes órákat bátran bevethettem az esti rutinunk után is, mert kellemesen felszabadította a testem a napi nyomás alól, kikapcsolt és feltöltött jól eső energiákkal. Mondjuk egyszer próbáltam a gyerekekkel megcsinálni egy mobility órát a bottal... nem mondom, volt benne kihívás, ezt inkább szabad téren próbáljuk meg legközelebb :)



Összességében nagyon tetszett a program, abszolút azt kaptam, amit az elején ígért is, egy jobb összképet a testemben, tartást, erősítést és sok jóleső nyújtást. Nem a fogyás volt itt a cél, és igazából nálam már rég nem is ez a motiváció, sőt, még csak nem is a formálódás, hanem a mozgás öröme, hogy minden nap teszek valamit a testemért, az egészségemért és testi-lelki jólétemért. 


Mozogni jó, mozogni öröm, bármilyen sportot is válassz, a lényeg hogy élvezd amit csinálsz! Május 3-án indulnak az újabb csoportok az Anyatest projektnél, vannak keményebb edzéseik is, nézz szét a kínálatukban!



*A bemutatott programban az Anyatest projekt meghívásában vehettem részt.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger