2016. március 30., szerda

MOM TAG | Személyes

Néha kicsit nehezen veszem rá magam hogy babás témában irjak, valahogy annyi minden van amiről szeretnék irni de nem tudom nem-e lenne sok itt a blogon, tudom a legtöbben nem épp a személyes és/vagy babás témák miatt vagytok itt. Viszont múlt héten Csilla meghivott egy TAG- bejegyzésre, méghozzá baba-mama témában aminek nagyon örültem, és a kérdések is nagyon tetszettek benne szóval úgy gondoltam kitöltöm, ezt olvashatjátok most.



1. Hány gyereked van és hány évesek?
Egy kislányom van, Szofi, és 14 hónapos

2. Legbüszkébb és legfrusztrálóbb pillanatok szülőként?
Igazából minden pillanatban büszke vagyok rá. Ha egyet kell kiemelnem akkor talán az lenne hogy mennyire nyitott mindenre, a világra és az emberekre, mindenkihez barátságosan közeledik, mosolyog az idegenekre is és nem fél ha hozzá is igy közelednek. Legfrusztrálóbb... hát ebből is akad azért...például mikor elmegyünk egy babás programra és lerakom magam mellé a következő pillanatban már ott is hagy, megy és felfedez, holott a hasonló korú gyerekek maximum az anyukájuk körül ténykednek. Én meg loholok, próbálom fegyelmezni hogy ne vegye el a kisebbek játékait - persze a nagyobb gyerekekkel már nem olyan bátor :) Aztán mikor megkérdik mennyi idős és elmondom hogy még csak egy éves múlt akkor kvázi nem hiszik el.

3. Hogyan fegyelmezel?
Huh...az előző pontból szerintem kiderült hogy nálunk már eléggé "itt az idő". Én azt szerettem volna - álmaimban az volt - hogy majd szépen elmondom hogy mit miért nem szabad. Például: Nem szabad az ollóval játszani mert elvágja az ujjad. Hát ez egy ideig ment is, de sajnos nem tudom végigmondani a mondatot mire már kb tovább is állt és egy újabb "nemszabad"-ba már kezdhetek is bele. A leggyakrabban elhangzó nemszabadok:
- nem szabad felmászni a kanapéra, és különösen nem szabad azon ugrálni,
- nem szabad a cipőket a kanapéra dobálni,
- nem szabad a wc-ben turkálni és abba játékokat dobálni (már inkább becsukva tartom a fürdőajtót)
- nem szabad a kabátokat a fogasról lerángatni,
- nem szabad a narancsot/banánt/almát/kölesgolyót a lakásban szétdobálni,
- nem szabad a fürdőkádból kilocsolni a vizet, vagy meginni azt, vagy épp anyára fröcskölni.
Néha úgy tűnik már nekem is hogy nálunk SEMMIT SE SZABAD! Borzasztóan érzem magam néha ettől, de most tényleg, hagyjam rá hogy beletapossa a kaját a szőnyegbe? Azért valahogy muszáj megtanitani hogy mit lehet és mit nem. Vagy nem? Bár már igy is megkaptam párszor hogy el van kényeztetve.

4. Együtt alszol a gyerekkel?
Nem. Nem működött. Ez is egy álom volt nekem hogy majd ott fekszik szépen köztünk és ha megéhezik akkor szopizik mikor akar. Aha...csak kb nonstop akart...és mikor félálomban elkezdett kicsúszni a szájából az "irányitás" akkor egyből felébredt és keservesen sirt. Nem beszélve arról hogy minden apró mozdulatomra ugyanez volt. Szóval én semmit nem aludtam és kb 3 óra fekvés ugyanabban a pózban már sok volt nekem, nemhogy egy egész este. Pár próba-este után inkább beleraktuk a kiságyba és semmi gondja nem volt vele, mikor megéhezett jelzett, aztán elaltattuk kézben és betettük a kiságyba, mindenki aludt szépen a maga helyén.

5. Melyik babafelszerelés a legszükségesebb dolog számodra?
Hát nem is tudom...igazából életkoronként tudnék mondani egyet minimum. Arra emlékszem hogy megváltás volt mikor vettünk egy etetőszéket mert már komoly erőnléti edzés volt számomra etetésnél egy kézzel megtartani. De a szoptatós párna is nagyon sokat segitett és a csatos hordozó is praktikus, jól kihasználható felszerelés.

6.Mi az a dolog amit megvásároltál a gyerek születése előtt de sohasem használtad?
Az ágyneműszett, paplan és párna, pluszban még egy párna...ráadásul elég drága darabok is de mindegy ha nagyobb lesz tudjuk majd használni.

7. Mindig is akartál gyereket? Hány gyereket szeretnél?
Nem, sőt, igazából nagyon sokáig kifejezetten nem akartam gyereket. 30 éves kor körül jött egy érzés hogy mostmár jó lenne családot alapitani. Még egy testvért szeretnénk Szofinak, sajnos úgy érzem hogy kettőt már nem tudnék nyugodt szivvel bevállalni mert nem szeretnék azért nagyon későn szülni.

8. Megváltozott e a kapcsolatod a pároddal a gyerek születése óta? Jobb vagy rosszabb lett?
Persze hogy megváltozott. Én nem hiszem el azt hogy van olyan akinek észre sem venni a kapcsolatán hogy egy gyermek érkezett hozzájuk. Szerintem jobb lett, sokkal jobban összecsiszolódtunk Szofi által, sokkal szervezettebben működünk.

9.Ketten töltött esték a pároddal? Milyen gyakran?
Nem nagyon járunk el kettesben, talán félévente egyszer egy szinház azért összejön. Amúgy itthon töltjük az estéket, Szofi fél 9 és 9 között alszik el, utána általában beszélgetni szoktunk, tervezgetünk, álmodozunk.

10. Milyen a kapcsolatod a barátaiddal a gyerek születése óta?
Mondhatnám hogy jó de nem :) igazából nekem csak gyermektelen és/vagy szingli barátaim voltak, én nem tudtam már úgy bulikról beszámolni ők meg nem igazán érdeklődtek sem irántam sem a babás dolgok iránt igy mondhatni mindkét fél részéről elsikkadt ez a dolog.

11. Álomnyaralás gyerekkel vagy nélküle?
Természetesen vele! Az a legjobb az utazásban mikor látom a kis arcán a csodálkozást hogy "jé ilyen is van a világban!" Mivel ő még kb mindenre rácsodálkozik igy nem is kell messzire menni, imádta a babapancsoló kis állatkáit a vizköpőket, a labdamedencét, stb. Szóval mindenképp vele fogunk utazni a nyáron is.

12. Hol vásárolsz a gyereknek?
Mindenhol! A kedvencem az F&F és a H&M illetve a Háda, de vásároltam már kinaiban is neki illetve persze neten külföldről is rendelek néha.

13. Kedvenc mami smink és bőrápolási termékek?
Mivel nagyon sokat összeér az arcunk ezért én nem szivesen használok rá semmit, max BB krémet, de hogy őszinte legyek azt is inkább csak videózáshoz teszem fel, vagy ha valami alkalom van. Ezen kivül a körömlakkokat használom sűrűbben illetve szempillaspirált. Ezeken kivül egy kis arcpirositó csodát tud tenni!

14. Van e fülbevalója a gyereknek?
Van, egy kis átlátszó kő, sajnos elég későn szántuk rá magunkat, már ha jól emlékszem 3 hónapos volt. Azt ajánlom mindenkinek hogy minél hamarabb essen túl rajta a gyerek ha fülbevalót terveztek.

15. Kád vagy zuhany? (mamánál és babánál is)
Szofi kádban fürdik méghozzá a kiskádban....igen tudom hogy már kinőtte de a nagykádban egyszerűen nem lehet vele birni, csak rohangálna ide-oda hiába a csúszásgátló mert mászna fel az oldalán. Ezért visszatértünk a kiskádhoz, ezt beletesszük a nagyba, mostmár eljutottunk arra a szintre hogy nem mászna ki pakolni a kád széléről dolgokat. Néha még a zuhanyért elindul de már az sem jellemző ugyhogy hamarosan újra megpróbáljuk a nagykádban pancsizást. Én vegyesen szoktam zuhanyozni is.

16. Visszanyerted a szülés előtti súlyodat?
Áhh...dehogy :( 60 kb voltam mikor terhes lettem, 76 kg mikor szülni mentem, 68 kilóval mentem haza a kórházból aztán az első hónapokban hiztam még 4 kg-ot. Jelenleg 67 kg vagyok.

17. Elvárod, hogy a gyerek főiskolára menjen vagy döntsön maga?
Döntsön maga hogy melyik egyetemre megy :) Viccet félretéve, egyetlen elvárásom van/lesz vele szemben, hogy ne herdálja el az életét, gondolok itt a drogokra meg a non-stop bulizásra, ilyesmik. Szóval azt igenis "elvárom" hogy legyen életcélja és azért mindent megtegyen hogy elérje.

18. Úgy érzed mindent meg tudsz csinálni egy nap? (háztartás, szépségápolás, ügyintézés stb.)
Áh dehogy! Sőt! Mindennel el vagyok úszva általában. Ezt eleinte nagyon nehezen kezeltem de ma már nem érdekel. Már vagy 3 hete halasztom hogy felhivjam a UPC-t hogy lemondjam ezt a szolgáltatásnak nem nevezhető dolgot amit nyújtanak...A nullás igazolásokat most a napokban intéztem el, kb az utolsó pillanatban...Olyan hogy tavaszi nagytakaritás csak a terveim közt szerepelt, örülök ha el van mosogatva, főzve és kb kitakaritva ami nagyon muszáj. Ja és volt hogy hetekig még a körmöm se volt kifestve. Vannak napok amikor szó szerint semmit nem csinálok csak ülök lent a szőnyegen Szofival és játszunk, énekelünk, mesét nézünk meg játszóterezünk. Ez van :)

19. Szoktál edzeni? Mikor?
Nem szoktam edzeni. Eljárok tornázni kangatréningre heti egyszer, illetve otthon is néha csinálom a gyakorlatokat. Ha elköltöztünk akkor remélem el tudok menni majd babakocsis futásra is.

20. Minden nap viselsz sminket? 
Nem. Sőt van hogy hetekig eszembe se jut. Őszintén szólva legalább 40 perc mire összeszedem induláskor Szofit, mikor meglátja a babakocsit teljesen izgalomba jön, alig birom felöltöztetni, örülök ha túl vagyok rajta, nem nagyon jut eszembe hogy sminkeljek előtte vagy utána.

21. Mindig megcsinálod a hajad vagy csak összefogod?
Megcsinálom? Ez alatt mit értünk? Szoktam egyszerű fánkos kontyot csinálni néha de ezt nem nevezném nagy frizurának. Azért fésülködni mindig szoktam, a hajam viszont nem vasalom, szeretném ha minél kevésbé lenne töredezett.

22. Milyen gyakran van időd magadra?
Minden nap akad azért egy kis idő amit arra forditok amire akarok. Ilyenkor általában blogolok vagy mostanában inkább lakberendezéssel kapcsolatban nézelődök, olvasgatok. Hétvégén általában több idő jut magamra ilyenkor szoktam körmöt festeni.


1 megjegyzés:

Csilla írta...

Örülök, hogy megcsináltad:)Cuki poszt lett, aranyos válaszokkal.

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger