2017. szeptember 6., szerda

Lopott idő kettőnkre | #momlife


Nem, most nem a párkapcsolatomról lesz szó, hogy hogyan tartjuk életben :) hanem arról a kevéske "lopott időről" amit Szofival kettesben tudunk tölteni, amikor nincs más csak Ő meg én, mint a régi szép időkben.

Gyakorlatilag Fanni születése óta azt érzem hogy sokkal több figyelemre és foglalkozásra lenne szüksége Szofinak, meg arra hogy megint csak az övé legyek. Nyilván ilyen már soha nem lesz, de muszáj voltam kitalálni valami olyan programokat amiket csak mi ketten tudunk csinálni. Ja és persze adott esetben otthon is kivitelezhető, vagy épp nem von el sok időt a családi létből. Mert azt sem szeretném hogy a külön programok kiszakitsanak minket a családból.

Ime az én néhány tippem hogyan lehet egy kis közös időt lopni magunknak és a nagyobbik gyereknek:

1. Amikor a pici alszik
Hát igen, evidens, lenne, ha az ember nem venné számba mi mindent kéne még csinálnia otthon. Igen, a házimunka megvár, meg nem ez a legfontosabb, de sajnos én utálok koszban élni, utálom a rendetlenséget ezért elég nagy lemondásnak élem meg hogy mikor Fanni alszik akkor Szofival és a játékkal töltsem az időt. Sajnos ez van. Tudatosan kellett erre figyelnem hogy az igy szerzett nyugi perceket/órákat inkább kettesben töltsük tartalmasan, igy mostanra beálltunk arra hogy ha Fanni elalszik a nappaliban mondjuk akkor kimegyünk a kertbe játszani, vagy ha kint a babakocsiban aludt el akkor meg bemegyünk (muszáj igy trükköznöm mert olyan éberen alszik mostanság...). És igen, amint látom hogy a kicsi alszik már esik is ki a házimunka vagy bármi más a kezemből és nyomás játszani.

2. Közös pancsi
Ez talán egy kicsit megosztó téma, hogy ki az aki "bevállalja" a gyerekkel való esti fürdést, én bevallom mi űzzük ezt a sportot, sőt, néha van hogy hárman pancsizunk együtt. Nem vagyok fertőző legjobb tudomásom szerint semmilyen téren, előtte lezuhanyzom szóval én nem látok ebben semmi kivetnivalót, de el tudom fogadni hogy valakinek ez nem pálya. Szóval van hogy Fanni fürdetését előrébb hozzuk, gyorsan megvacsorázik és apa altatja, mi meg Szofival belevetjük magunkat egy nagy kád illatos fürdőbe. Ilyenkor aztán engedek neki az "enyéimből" választani (ezt is csak félve irom le...de fürdőgolyó, habfürdő, fürdősó nem ismeretlenek számára). Ez a kis szeánszunk általában egy órás szokott lenni legalább. Van hogy mesélek közbe, van hogy énekelünk de ha olyan kedve van megmoshatja a hajamat is, ez a kedvence!

3. Kimenő
Az csak hétvégente adatik meg nekünk néha hogy egy kicsit távolabb merészkedjünk otthonról kettesben. Nem kell nagy dologra gondolni, csak "beugrunk a városba". Mivel itt nincs karnyújtásnyira semmi extrább üzlet, például drogéria :) ezért ha kell valami akkor buszra szállunk és elmegyünk beszerezni ami kell. Neki ez egy nagy móka, végre lehet buszozni és nem csak a megállóból nézni a nagy kék járművet. El szoktunk menni biciklizni is, a nagybicóval, vagyis én viszem hátul ő meg mondja hogy merre menjünk. Persze mindig a játszótér felé vezetne, ezért van hogy oda is kettesben megyünk. Vagy például ha hétvégén kell még valami a reggelihez/ebédhez akkor elsétálunk a boltba csak mi ketten, szerintem az ilyen apróságok is sokat számitanak.

Jó lenne persze minél több közös kis program, de tudom hogy olyan már sosem lesz mint régen mikor még csak Ő volt nekem. Szerencsére nagyon szereti a kishugát, igy azért a legtöbb játékba őt is be tudom már vonni, persze megfigyelőként, de öröm látni hogy mennyire szeretné már aktivan is bevonni Fannit a játékba. Talán erről is irok majd hogy mit és hogyan játszunk együtt mi hárman!

Nektek van még ötletetek külön kis programokra?

2 megjegyzés:

Barta Veronika írta...

Nálunk még nincs kistesó, de jövőre remélem már lesz. Nem tudom, hogy fog Dani reagálni ha huzamos ideig lesz kisbaba a képben, mert bár most aranyosan viszonyul más babákhoz, de az mégsem olyan ugyebár. Így megelőzendő, vagy csillapítandó a féltékenységet mindenképp szeretnék majd én is külön programot épp úgy ahogy Apa-fiának is kell hogy legyen majd. :) Szerintem ez fontos, főleg az első hónapokban, hiszen az első gyerek tudja, milyen egyedül lenni, milyen ha minden figyelem az övé, míg a második már alapból megosztott figyelembe érkezik. Kell a nagynak szerintem a fokozatosság az új élethelyzet megszokásában. Jó hogy csinálsz ilyeneket Szofival!
A fürdéssel kapcsolatban, szerintem az egyik legjobb móka, főleg ha a gyerkőc amúgy szeret pancsolni. Viszont én nem vagyok pancsolós, így pl ezt az attrakciót egy az egyben meghagytam apának. Ez az Ő közös programjuk, időnként közös pancsolás, nekem meg egy kis nyugi ezidő alatt. :D

Anett írta...

kisNAGYkaland: jó lenne Fannival is ilyen kis saját idő, de jelenleg még a szoptatás idejét is megosztom kettejük közt mert közben vagy olvasok vagy egyik kezemmel játszok valamit :) de majd ha Szofi ovis lesz, bepótoljuk :)

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger