2013. március 2., szombat

Heidi és az Astor

Kislány koromban még Margaret Astor néven ismerkedtem meg a márkával, persze csak látásból mert a legfelső polcon tartotta anyukám, nehogy elérjem. Tavaly viszont már rövidebb néven ugyan - Astor - de szép kerek évfordulót ünnepelt Heidi Klum szupermodell társaságában. 60 év nagy idő aminek én csak egy rövidke szeletét ismerem, ezért kicsit utánanéztem honnan indult az Astor története és hogyan jutott el oda, ahol most tart.
Egy kis történelem...
Az ASTOR márka egy prominens amerikai családról kapta a nevét, az Astor család jelentős szerepet töltött be a 19-20. századi Amerika társadalmi és üzleti életében. New York-ban számos utca és épület viseli a nevüket és a Waldorf-Astoria Hotel neve is bizonyára sokunknak ismerősen cseng. A családnév német eredetű, de hosszú volt az út míg az Egyesült Államokból Nagy Britannián át végül "otthon kötött ki". A család első neves tagja John Jacob Astor a németországi Waldorf-ban született, majd évekkel később kivándorolt az Egyesült Államokba. Sikert sikerre halmozott, aztán feleség és gyerekek, második feleségével kötött házasságának a Titanic süllyedése vetett véget. Madeleine - ekkor már babát várva - túlélte a katasztrófát, de John nem. Évekkel később örökösük William Waldorf visszaköltöztette a családot Európába, Angliában telepedtek le és élték a maguk kis luxus életét. Az életszínvonal amit képviseltek új és követendő példa lett a társadalom azon szintjén akik megengedhették ezt maguknak, az első termékek és az azt körülvevő atmoszféra mind-mind az előkelő Astor stílust közvetítették, melynek fő meghatározója Lady Astor lett.
Állandóság és változás...
Az 1952-es németországi bevezetése óta a márka számos újításon esett át, ám egy valami mindvégig állandó volt, ez pedig az "Astor stílus". A logó kezdetben kézzel írt betűtípusa az idők folyamán átvette a modern kor szellemét, színében is igazodott hozzá, míg mára elérte a maga letisztult és elegáns formáját. Találtam egy remek logó-evolúciót bemutató ábrát, mely a németországi történetet mutatja be:

Én már a kezdeti szlogennel is tudtam volna azonosulni, ami az "Egyszerűen ellenállhatatlan" volt, melyet 2009-ben megváltoztattak s azóta az "Éld meg a szépséget" jelmondat szellemében kerülnek ki a polcokra a szebbnél-szebb termékek. Eljutottunk tehát a jelenbe, ahol adott egy egyszerűen ellenállhatatlan modell aki megéli a szépséget, nem is igazán modellként hanem nőként. Emellett anyaként, feleségként, üzletasszonyként az élet bármely területén. Szerintem Heidi Klum nagyon jó választás volt a márka arcának, nem csak német gyökerei miatt, hanem mert tényleg minden területen hozza azt az eleganciát, azt a tartást, a finom könnyedséget mely ott van az Astor-ban már Lady Astor óta.

Heidi és az Astor....
Heidi nem csak arcát adta a márkának hanem művészeti tanácsadóként aktívan kiveszi a részét az újabb sminkkollekciók dizájnos megalkotásában is. Szerintem nincs nehéz dolga ebben a szerepben, mert modellként jól kiismeri magát a divat és trendek világában, (ex)Victoria's Secret angyalként pedig tudja milyen a kifinomult nőiesség és nem utolsó sorban pedig saját vállalkozásait/műsorait is sikerre vitte már. Tehát van miből merítkeznie ha valami újat és jót kell kitalálni.

Egy kollekció...
Ha már az igazán nőies stílusnál tartunk és az "éld meg a szépséget" filozófiára gondolunk, nekem egyértelműen a Pin up! ugrik be elsőként. Szerintem nem csoda hogy ennek a szupernőies irányzatnak az újragondolását nem hagyta ki az Astor sem, és így Heidi sem. Természetesen nem mindenkinek jön be ez a klasszikus szépség dolog, nálam is inkább csak a tusvonal és az a hangulat amit egy-egy Pinup girl képvisel, talán azért mert ez a hétköznapi megjelenésemhez is könnyen illeszthető. Míg a szexi vörös ajkakat inkább csak éjszakai programhoz tudnám elképzelni magamon, de igazából távol áll tőlem ez a szín. Viszont egyre több nő nappali sminkjének része ez a klasszikus piros árnyalat az ajkakon, és akinek jól áll az viselje is bátran akár nappal is! Ennél a stílusnál működik csak igazán az "optical illusion" vagyis annak a látszata hogy szemeink nagyobbak és ajkaink dúsabbak!
Szerencsére a Pin-up mai, újragondolt világában már nem kell ragaszkodnunk a hagyományos fekete tusvonal + piros ajkak párosításhoz, bátran használhatunk más színeket is! Az én kedvencem (természetesen) a lila színkombináció, bár ilyen ütős árnyalatú rúzst még sosem bátorkodtam viselni. A lényeg itt is a részletekben rejlik: finom színárnyalat a szemre, erős hangsúlyos pillákkal és persze jöhet a tusvonal is! Ne feledkezzünk meg a hozzá illő körömlakkról és rúzsról sem, bátortalanok (mint én) az erős rúzst helyettesíthetik csillogó, intenzív szájfénnyel is!

Nektek tetszik Heidi stílusa? Vagy esetleg a pin-up stílus?

Források:

http://lmathieu.wordpress.com/2012/04/24/la-famille-astor/ 
http://en.wikipedia.org/wiki/Astor_family
http://www.magi-mania.de/astor-im-wandel-der-zeit-logos-visuals-seit-1952/

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger