2016. április 11., hétfő

Wellness hétvége babával? | #lifewithbaby8.

Egy gyermek születésével nagyon sok minden megváltozik, köztük a prioritások is. Régen ha elutaztunk valahová pár napra akkor az volt a fő szempont hogy több wellness szolgáltatás is legyen az adott helyen, plusz kirándulási lehetőség és akár egyéb plusz programok. Ma hogy néz ez ki? Legyen babamedence (is) és játszóház (is) meg kinti játéklehetőség (is) és ezen felül persze a "felnőtt" dolgok mint előbb felsoroltam...de hogy is nézett ez ki a gyakorlatban? A történet folytatódik...

Azért él még bennünk a régi idők szép emléke mikor a medencében ülve beszélgettünk majd átmentünk a szaunába aztán esetleg egy kis masszázs vagy éppen egy finom sütemény a fürdő bárjában esetleg egy pohárka borral. Nos, őszinte leszek, ezekből most nem volt részünk, na nem mintha nem lett volna rá lehetőség a szállodában de valahogy eszünkbe sem jutott.

A mai posztban az első babás wellness élményeinket szeretném elmesélni nektek, hátha valaki ennek hatására "belevág" egy ilyen nem mindennapi kalandba :) Nemrégiben kb két napot töltöttünk Alsópáhokon a Kolping Hotelban. Ez egy hiresen bababarát szálloda, kicsit utána is olvastam illetve megnéztem a képeket is és ezek alapján kialakult bennem egy kép, egy elképzelés hogy hogyan is töltjük majd ezt a pár napot.

Először is, a szálloda gyönyörű helyen van, mi Budapestről mentünk autópályán, bár igy is majdnem három óra volt az út de szerencsére Szofi teljesen végig aludta, sikerült jól elcsipnünk az indulás időpontját :) ez nem mellékes, ugyanis ilyen hosszú úton hamar elvesztette volna a türelmét és nincs rosszabb mint egy autóban siró gyerek. Mikor megérkeztünk meglepődtünk a kicsiny épületen, bejelentkeztünk és már itt látszott hogy tényleg minden és mindenki bababarát a szállodában! Kicsi asztalkák, játékok, szinezők minden fele. Aztán kaptunk egy térképet amin látszott hogy több kisebb épületből áll a hotel, kb mint egy kis falu, nagyon hangulatos kertrészekkel tűzdelve. Mi a legfelső házban kaptunk szobát, csodás kilátással. A szobák is bababarátok, van bennük kiskád, fellépő, bili, mikró, kiságy pelenkázóval, ágyneművel és még babakocsi is.

Szerencsére szuper időnk volt, mivel 1 órára értünk oda igy a kipakolás után lementünk az étterembe és megebédeltünk, mi félpanziós ellátással voltunk tehát az ebédet a la carte az étteremben lehetett fogyasztani. Itt is voltak gyerekmenük, de ami a vacsoránál illetve a reggelinél volt az hihetetlen tényleg, az egész piciknek is voltak különböző tejpépek, hozzá forralt viz, különféle üveges bébiételek és egyéb finomságok a tejbegriztől a joghurtokig.

De akkor álljunk is meg kicsit az étkezés témánál! Ugye az ember próbálja tartani az otthoni megszokott napirendet, mikor eszünk mikor alszunk, de ez már ott délután kettő felé az ebédnél megdőlt. Szofi kb semmit nem evett az ebédből, mármint magához képest nem sokat, próbáltunk még egy banánt is de az is csak félig kellett neki. Aztán a fürdőrészleg bárjában próbáltunk délután még egy kis üveges gyümölcspürét adni neki de azt is csak félig volt hajlandó megenni. De ami a vacsoránál volt az a "legrosszabb". Az étterem már önmagában is felért egy játszóházzal, nagyon szép diszitése volt és tele volt rohangáló gyerekkel! Az egész tényleg olyan volt mint egy kisebb játszóház, volt egy óriási nagy járóka szerűség is benne amiben fel-alá mászkáltak a gyerekek :) Azt hiszem ezek után nem csoda hogy még az etetőszékbe se tudtuk beletenni Szofit, nemhogy normálisan megetetni. Ennyit a nyugiban elköltött romantikus vacsoráról és a pohár borról szőtt álmoknak. Hol én mentem vele egy kört, addig párom letolt egy kis ételt aztán csere, ez volt a desszertnél is, végül pedig elfogyasztottam egyedül(!) az asztalnál ülve 1 dl finom borocskát, hát...érdekesen nézhettem ki, majd párom is ivott egy sört és ennyi volt a "felnőttes" rész kb.

A reggeli is hasonló hangulatban telt majdhogynem, bár akkor még elég álmoskásak voltak a gyerekek nem nagyon szaladgáltak igy tudtunk némiképp normálisan reggelizni. Szofi kedvence a tölcsér volt, amibe eredetileg lekvárt lehetett volna pakolni de ő natur elrágcsálta :)

Természetesen a fürdő részlegben is volt lehetőség étkezésre, jól felszerelt büfé várta az éhezőket, ott is voltak üveges bébiételek és mindenféle gyümölcsök is, kávé, csoki, és egyéb finomságok. Persze ha az ember ki tudja szedni a gyereket a medencéből....ugyanis pont rálátni a büféből a pancsi részre és nem egyszerű elszakitani a gyereket onnan. Próbáltam olyan képet keresni amin nem látszik hogy előtte konkrétan szétsírta a szemét! De ha én érzem hogy már éhes vagyok akkor nem hiszem el hogy ő nem, de úgy látszik le tudott volna mondani bárminemű kajáról.

Egyébként minden házban szintenként volt baba-mama konyha is, ahol főzni is lehetett volna ha esetleg valaki csak és kizárólag a saját étel mellett dönt.

A hotel másik erőssége a sok játéklehetőség és játszószoba-játszóház volt. Volt egy "hagyományos" játszóház szerűség, tudjátok, nagy műanyag mászókák, labdatenger meg ilyenek, ez nagyobb gyerekeknek volt, mi ide csak bekukkantottunk. Ha jól tudom 1 éves kor felett vállalnak gyermekfelügyeletet is de mi ezt nem próbáltuk, szerintem ehhez még Szofi kicsike. Ezen kivül voltunk még két játékos szobában, az egyik egy kisbabás részleg volt, volt benne mini labdatenger, kismászóka csúszdával, rengeteg készségfejlesztő játék és a legkisebbeknek játszószőnyegek is. Úgy elröppent itt 2 és fél óra hogy észre se vettük.

Ezen kivül voltunk még egy nagyobb játszószobában ahol különböző járművek voltak amibe beleülhettek kisebbek-nagyobbak illetve asztalkák székekkel és műanyag házikó. Azt hiszem ezt a szobát élvezte Szofi leginkább, a kisházból alig tudtuk kirángatni és a kisautóval is jópár kört kellett tolni.

A fürdő részlegben is a gyerek kompatibilis részt látogattuk csak, igazság szerint utolsó nap jutott eszünkbe hogy legalább lenézhettünk volna a felnőtt részre mert igy fogalmunk sincs mit hagytunk ki. De egyszerűen ahogy Szofi meglátta a medencéket már nem volt kvázi választási lehetőségünk merre menjünk. Itt nem sok képet készitettem mivel nehéz lett volna úgy hogy ne legyen rajta még egy-két baba/gyerek. Három medence volt ezen a részen, az egyik 20 cm mély babapancsoló, cuki csobogókkal meg vizköpőkkel, csúszdával a szélén pedig volt kialakitva ülőrész a szülőknek. Itt töltöttük a legtöbb időt. Volt mellette egy viszonylag mélyebb 120 cm-es medence, itt együtt is tudtunk fürödni, valamint egy külön csúszdás medence is volt a nagyobbaknak. Természetesen nyáron a kinti rész is üzemel. A vizbe bármilyen játékot be lehetett vinni sőt kaptunk kipróbálásra karúszót, babaúszógumit (amibe bele lehet ültetni) illetve kis szörfdeszkát de Szofi mindet utálta :)

A mininyaralás másik kritikus pontja az alvás volt - persze nem a mi részünkről....nagy naivan azt hittük hogy majd ki fog dőlni dél körül és alszik egyet ahogy általában otthon is szokott, de erről szó sem volt. Sőt! Már péntek este is alig tudtuk elaltatni, még este 11-kor is szaladgált a szobában. Szombaton jó hasznát vettük a szobába bekészitett babakocsinak, abban egy órácskát aludt mig mi sétálgattunk a környéken, aztán este 10 óra körül sikerült letenni csak.

Azt hiszem ez esetben fokozottan igaz volt hogy nem pihenni mentünk vagy legalább is nem nagyon sikerült pihennünk viszont kikapcsolódni annál inkább. A két napot gyakorlatilag játékkal töltöttük talán egy kicsit újra gyerekek is voltunk. Az tény hogy ez a wellness legkevésbé sem hasonlitott arra amihez szoktunk de igazából jobban éreztük magunkat mint valaha. Nagyon örülök neki hogy Szofi jó társunk a szórakozásban és mindenhez lelkesen és nyitottan áll hozzá, szereti az új dolgokat, remélem a jövőben még több mindennel sikerül majd megismertetnünk.

Anett írta...

Nem csoda,hogy nem aludt Szofi, rengeteg izgalmas dologban volt része :)

Hát igen, most itt szüleimnél is első két nap legszivesebben este se feküdt volna le aludni :)

Csilla írta...

Nagyon szuper poszt, épp most keresünk bababarát szállodákat, szerintem ide el is fogunk menni:) Köszi:)

Farkas.Eva írta...

Nagyon szuper leírás. Mi Jövő7en megyünk egy 8 hónapos lurkóval és nagyon kiváncsi vagyok a helyre (szintén első “nyaralás” a babával). Ugyan nem mai emlékek, ha jól látom a dátumokat, de remélem azóta nem változott a hely.