2019. november 11., hétfő

Mosás természetesen és kényelmesen - Herbow mosódiós labdával


Ma már az életünk minden területén "divat lett" a természetes, környezettudatos termékek előnyben részesítése és ennek én nagyon örülök. Én abba a csoportba tartozom, aki hisz a részletek erejében, hogy sok kis apró tett is jobbá, szebbé teszi a világot, így szépen apránként próbálom a mi életünket is egy egyszerűbb, plasztik mentesebb, természetesebb mederbe terelni. Nem vagyok 100%-os mindig és mindenben, de igyekszem új dolgokat felfedezni és megpróbálni beépíteni a mindennapokba. Nőként, anyaként, háziasszonyként egy elég fontos és hangsúlyos területe az életemnek a házimunka, és ezen a területen is van szerintem a legtöbb tényező amit "zöldíteni" lehet. A mai bejegyzésben a fürdőszobámba megyünk, és mosni fogunk, természetesen!



Ha a mosásról van szó, nem ismerek tréfát! Én bizony minden nap mosok, egyrészt mert kicsi a mosógépem, csak 4 kilót bír, ezt a cuki kis gépet még a panelba vettem, tökéletesen működik így nem is szeretném lecserélni, szóval ezzel a részével megbarátkoztam. A másik, hogy a két gyerek mellett nálunk nagyon sok ruha fogy. Teljesen mindegy, milyen évszak van, naponta tiszta ruhát "kell" adnom rájuk, mert így vagy úgy, de elkoszolódnak. Szerintem nem kell magyaráznom milyen módokon tud egy gyerekruha koszolódni... Aztán ott vannak a konyharuhák, amik szerencsésen szinte teljesen kiszorították a konyhai papírtörlőt és néha még a szalvétát is, így persze ezek is sűrűn kerülnek a mosásba. Szóval nekem minden utam reggel a fürdőszobába vezet, és a szokásos tisztálkodási rituálék mellett a mosógép elindítása is a reggeli rutin része. 

Így mosok én


Mikor mindkét szennyes kosár megtelik, elkezdem a ruhák szétválogatását színek és típus szerint. A nadrágokat (utcai) mindig külön mosom, mivel kicsi a gép így kettesével, valamint az ingeket is külön programon, ezeket ötösével. Mosószerek terén én úgy gondoltam, hogy elsőként az öblítőt cserélem le valami természetesebbre, így én régóta már a Herbow mosóparfümjét használom Princess illatban. Nem mondom hogy sosem veszek hagyományos öblítőt, de 90%-ban maradok ennél a természetes alternatívánál. Tudom, tudom, ott van az ecet is, mint legolcsóbb és legtermészetesebb alternatíva, de egyrészt a mosógép tisztítására sem szívesen használom, mert még a mosógépszerelők közt is megoszlanak a vélemények hogy árt-e a gépnek. Illatban meg hát... igen nem ez a legfontosabb, de nekem akkor is számít, hogy a ruháink puhák és illatosak legyenek. A mosóparfüm pedig mindezt tudja, amellett hogy növényi eredetű összetevőket tartalmaz csak, környezetbarát, de még textilkondícionáló összetevői is vannak, így a ruhák szuper puhák és illatosak lesznek.



A mosószer kiváltása már nehezebb kérdés számomra, mert a gyors és hatékony megoldásokat szeretem. Nem szoktam áztatni, utálom a ruhákat sikálni, ezért fontos számomra, hogy a mosószer amit használok hatékony legyen. Tudom, vannak a makacs foltok, amikkel én sem bánok el csak ilyen egyszerűen, de a hétköznapi, egyszerűbb szennyeződéseket szeretem egyetlen mosással kiiktatni. Ezért nem is nagyon kísérleteztem eddig egyéb alternatívákkal, jól elvoltam a bevált mosószernél. Aztán megérkezett a Herbow Mosódiós labda és kicsit szkeptikusan ugyan, de kipróbáltam.

Mi az a mosódiós labda?

A Herbow Mosódiós Labda nem meglepő módon mosódiót tartalmaz, megkönnyíti a vele való mosást. A mosódiók egy hálóban vannak összefogva, így pont olyan kényelmesen használható, mint a mosógép kapszulák, tehát csak bedobjuk a mosógép dobjába és kész is. A mosódió különösen alkalmas kisbabák és érzékeny bőrűek ruháihoz, mert nem allergizál, nem irritálja a bőrt, nem tartalmaz káros vegyi anyagokat, így nem csak a bőrünkhöz kíméletes hanem a környezethez is. A mosódiós labdát színes ruhákhoz ajánlják elsődlegesen, illetve közepes szennyeződésekhez. De én kipróbáltam fehér/világosabb ruhák mosásához is, semmilyen negatív hatását nem tapasztaltam, nem lettek szürkébbek a ruhák. A legfontosabb ugye az lenne a mosás szempontjából, hogy elbánik-e a foltokkal. Nos, a durvább dolgokkal nem, ilyen volt nálunk például a vízfesték, a paradicsomos ételek és a sár. Ezekhez használnom kellett a  Fehérítő és folteltávolító adalékot, koncentrált formában, vagyis kikevertem egy kis vízzel és így kentem rá a foltokra, majd 15 perc után mehettek is a foltos ruhák a mosógépbe. Szuperül kiszedte így a foltokat, ezt az adalékot egyébként a mosógép dobjába is bele lehet szórni a mosási hatékonyság növeléséhez, ha előre tudjuk, hogy foltosabb ruhák kerültek a gépben.



Egy csomag 5 db labdát tartalmaz, amik egyenként 5 mosásra használhatóak fel, a rajtuk lévő textil csíkon jelölhető, hányadik alkalomnál járunk. Egyszerűen csak be kell dobni a mosógépbe a ruhákkal együtt és akár önmagában használva is kellemes illatot kölcsönöz a ruháknak (természetes kamillakivonatot is tartalmaz). A mosás végeztével ki kell venni a gépből és hamar megszárad, nem kell aggódni, nem csöpög vagy ilyesmi, tehát semmi speciális "karbantartást" nem igényel, de akár azonnal újra be is vethetjük!


Ti mivel szoktatok mosni?
Anett


* a bejegyzésben bemutatott termékeket tesztelésre kaptam

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger