A magyar nők több mint felének napi szinten problémát okoz bőre érzékenysége, emellett döntő többségük tág pórusokra, mitesszerekre, túl zsíros vagy éppen nagyon száraz bőrre is panaszkodik, miközben háromból csak egy nő használ rendszeresen arckrémet.
A Paula’s Choice prémium amerikai kozmetikai márka a magyar piacra lépés apropójából végzett kutatása a magyar nők körében leggyakrabban előforduló bőrproblématípusokat kívánta felmérni. Az NRC piackutató által a 18 és 59 év közötti magyar nők körében végzett kutatásából kiderült, hogy legtöbben az érzékeny bőr (60%), a tág pórusok és a mitesszerek (59%) mellett a pattanásokra panaszkodtak (54%).
Gyakori probléma továbbá a túlzottan zsíros és a túlzottan száraz bőr is, az előbbi a nők ötödének, míg az utóbbi minden negyedik nőnek okoz rendszeresen gondot. A pigmentfoltok a megkérdezettek közel harmadánál jelentkeztek már (27%), az ekcémával pedig ötből egy nő küzd legalább alkalmanként. A mély vagy túl sűrű ráncok a nők közel háromnegyedére saját bevallásuk szerint nem jellemző, még az 50-59 év közötti válaszadóknak is mindössze négy százaléka vallotta be, hogy ezzel a problémával küzd.
A 18-29 évesek körében a legsúlyosabb problémát a zsíros és pattanásos bőr jelenti, 10-ből 7 nőt érint. „A serdülőkor 18-20 éves korig tart, a mitesszerek, a pattanások és a zsíros bőr ebben az életkorban a leggyakoribb, de a közhiedelemmel ellenétben ezt nem mindenki növi ki. Vannak, akik akár évtizedekig is küzdenek a problémás bőrrel, nekik különösen fontos a helyes bőrápolási szokások korai kialakítása” – nyilatkozta Rácz Judit, a Paula’s Choice kozmetikai márka magyarországi képviselője. „Sajnos sok a téves információ, és általánosságban elmondható, hogy a tudatos vásárlás kultúrája Magyarországon még kialakulóban van a kozmetikumok területén is” – tette hozzá a szakember, hangsúlyozva, hogy az igényes és tudatos bőrápolási rutin kialakításával a legtöbb bőrprobléma jelentősen javítható.
Az eredmények tükrében érdemes megemlíteni egy két évvel korábban végzett kutatást is, amely szerint a magyar nők kevesebb mint fele használ rendszeresen arckrémet.
A kutatások 2012 és 2014 szeptemberben az NRC Netpanel omnibuszos felmérésben, online adatfelvétellel készültek, és a 18-59 éves női lakosságot reprezentálják korcsoport, végzettség és lakóhelytípus jellemzői alapján.
A "Sajtóanyag" posztok mindig egy adott termék/termékcsalád bemutatására kapott hivatalos információkat tartalmazzák, nem a saját tapasztalatomon alapulnak.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése