2022. február 23., szerda

Így ápolom a göndör hajam

 

A hullámos vagy göndör haj igényli talán a legtöbb odafigyelést és törődést a hajtípusok közül, főleg ha emellé társul valamilyen hajprobléma is. Nekem a hullámok mellé társul még egy-két nehezítő tényező, így fokozottan oda kell figyelnem mikor mivel ápolom és kezelem a hajam. Ma megosztom Veletek azt a néhány tippet, amik nekem beváltak a hajam szépsége érdekében.



Előre bocsájtom, nem vagyok fodrász, és nincs semmi ilyen irányú végzettségem, ugyan olyan hétköznapi nő vagyok, mint bárki más, ugyanazokkal a problémákkal. Az én hajam is gyorsan zsírosodik, hullik is, ráadásul őszülök, és bizony ezek ellen igyekszem is tenni, olykor nem éppen "hajbarát" eszközökkel. De mindig igyekszem egyensúlyban tartani a jó és rossz oldalt, amikor kicsit félrebillen a mérleg nyelve és úgy érzem kicsit sok negatív behatás érte a hajam, akkor igyekszem egy nagyobb szünetet tartani. Kiismertem és megtanultam mit szeret a hajam, mik azok a termékek, amiktől jól működik, mit szeret és mit nem, szerintem ez kellene, hogy legyen mindenkinél az első és legfontosabb lépés. Mert ha ismered magad, legyen az a hajad, a bőröd, vagy a tested bármely része, akkor mindig tudni fogod nálad milyen szempontok számítanak és mivel érhetsz el látványos eredményt.


Egy alap dolog, amivel sokat tehetsz hajad puhaságáért

Tudom, elcsépelt dolog és a csapból is ez folyik... és tényleg! A víz! Én határozottan láttam magamon, és a hajamon annak az eredményét, amikor napokig alig ittam vizet, vagy bármely más folyadékot, és amit ittam is, az bizony csak az egészségtelen kategóriába tartozott. Annak, aki nem szereti a vizet nagyon nehéz lehet rávenni magát erre az alapvető lépésre, pedig az egész szervezetünk meghálálja! Mondjuk én könnyű helyzetben vagyok, mert én szeretem a csapvizet, így önmagában is simán fogyasztom, de azért mennyiséget inni belőle nekem sem mindig egyszerű. Ezért bevetek néhány apró trükköt, hogy feldobjam ezt a nagyon hasznos kis rituálét. A napot teafőzéssel kezdem, 1 literes kis edényben egy frissítő zöld teával indítok. Ezzel délelőttre meg is van a folyadék fogyasztásom fele. Aztán ebédre jöhetnek a levesek, amik nagyon jól telítenek és diétában is sokan alkalmazzák ezt a trükköt, majd pedig keverek magamnak délutánra egy ízesített "limonádét". Ehhez csak vízre és zöldségre/gyümölcsre van szükség, hidd el pár karika kígyóuborka nagyon fel tudja dobni az ízeket, pár csepp citromlével pedig igazán frissítő ital tud lenni belőle. Az eredményt pedig már pár nap után láthatod és érezheted a hajadon is, sokkal puhább és fényesebb lesz a megfelelő belső hidratálástól.


+1 tipp: amilyen gyakran csak lehet, hordd kiengedve a hajad, ugyanis a hajgumi is rossz hatással van a haj szerkezetére és a fejbőrre is!


Védd a hőtől!

Az ma már köztudott, hogy a magas hőmérsékleten történő hajformázás roncsolja a hajat, kiszárítja és töredezetté teszi. Ezért amennyire lehet, tartózkodj a nagyon meleg hajformázó eszközöktől, és ha mégis ilyen kütyüt használsz, akkor mindig tegyél a hajadra hővédő terméket, és lehetőleg olyan hajformázót válassz, amin állítható a hőmérséklet. Én is nagyon szeretem ezeket az eszközöket, mert nagyon hatékonyak és könnyedén lehet velük szalon frizurát kreálni, viszont nem mindegy, milyen áron! A modernebb gépek már lehetőséget biztosítanak arra, hogy kiválaszd milyen hőfokon szeretnéd formázni a hajad, így nem kényszerülsz egy nagyon extrém hőhatásra, választhatsz a hajadnak megfelelően is egy alacsonyabb hőfokot. Én is nagyon szeretem a hajvasalókat, viszont nekem még egy régebbi darab van, amin sajnos nem állítható a hőmérséklet, és a lapjai is azok a régebbi típusok, amiktől szó szerint égnek áll a hajam, így a hajvasalásról egyelőre leszoktam. Ma nagyon elterjedt már a gőzölős hajvasaló, ami ahogy a neve is állítja, a gőz erejével teszi sokkal könnyebbé a hajformázást, tartósabbá a végeredményt, és nem utolsó sorban így hidratálja is a hajat. Kíméletesen alakíthatjuk ki vele a kívánt végeredményt, hajvasalásra vagy akár hullámosításra is használható a legtöbb típus, a lekerekített formájának köszönhetően. A működésük nagyon egyszerű, vízzel kell feltölteni a kis tartályt, majd 20 másodperc múlva kezdődhet is a fodrászkodás, úgy, ahogy a profik csinálják, gyorsan és könnyedén. Nagyon sok márkának van már ilyen készüléke szerencsére, így már viszonylag olcsón is lehet egy olyan eszköz a kezünkben, amivel kíméletesen formázhatjuk a hajunkat. Tényleg mindent tudnak amit egy normál hajvasalótól is elvár az ember, a kerámia bevonatú lapoknak köszönhetően extra sima és fényes lesz a végeredmény, a gőz hatására puha és selymes lesz a haj, az állítható hőmérsékletnek köszönhetően mindenki megtalálja a saját maga számára megfelelő hőerősséget.



Nekem a kedvenc pénztárcabarát márkám a szépségápolási eszközök terén a Babyliss, volt már tőlük epilátorom, hajszárítóm, és a régi hajvasalóm is tőlük van, ami egyébként a mai napig kifogástalanul működik, így az új, modernebb példányt is biztosan tőlük választanám. A Babyliss Stream Straight gőzölős hajvasaló mindent tud, amit fentebb leírtam, mégsem kerül egy fél vagyonba. Van hozzá egy kis extra is, ugyanis a beépített, levehető hajkefe egy mozdulattal simává varázsolja a hajat, nem kell mellette még a fésűvel is ügyeskedni, elég csak ezzel végigmenni a teljes hajhosszon. Szóval ha épp a szépészeti gépparkot bővítenéd mindenképp érdemes ezek között a modern eszközök között nézelődni, mert hosszú távon a hajad meghálálja majd az extra törődést.




*a bejegyzés a Notino webáruházzal együttműködésben készült

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger